Akbank’ın Tüm Sistemleri Çöktü

Dün birçok haber sitesinin anasayfasını Akbank’ın süslediğini görmüşsünüzdür. Bunun sebebi dün sabah saatlerinde Akbank’In bütün sistemlerinin çökmüş olması.

Akbank’ın ATM’leri, mobil internet şubesi ve POS cihazları uzun süre boyunca hizmet veremedi. Sabırsızlıkla bankadan beklenen açıklama sonunda yapıldı.

Ülkemizde oldukça popüler bir banka olan Akbank’ın 15 milyondan fazla müşterisi bulunuyor. Bu kadar çok kişiye hizmet veren bir bankanın dün sabah saatlerinde yaşadığı hizmet kesintisi, müşterilerinin bankaya olan güvenini sarsmış olabilir.

Dün (27 Mart 2017) Akbank’a ait hizmetlerin birçoğu üzerinden işlem yapılamadı. Akbank’ın bütün şubeleri, internet kanalları, 4.200 ATM ve 460.000’den fazla POS terminali işlem yapamaz hale geldi.

Peki Sorun Ne?

Resmi kaynaklardan bu soruyu cevaplayan bir yanıt hala gelmedi. Fakat sorunun kaynağını 3 ihtimale indirgemiş bulunuyorlar: donanımsal, yazılımsal veya güvenlik problemleri.

Dün problemin yaşanmaya başlamasından kısa bir süre sonra Akbank şu açıklamayı yapmıştı:

Sistemlerimizde geçici olarak yaşanan yavaşlama ve kesintiler giderilmiştir.

Fakat her ne kadar giderildiğini söyleseler de bankanın resmi web sitesindeki hizmetler hala kullanılamıyordu. Akbank’ın yaptığı en son açıklama ise şu:

Sistemlerimizde geçici olarak yaşanan yavaşlama ve kesintiler giderilmiştir. Hizmetlerimiz tüm kanallarımızda devam etmektedir. Müşterilerimizin gösterdiği anlayış için teşekkür ederiz.

Sorunu çözdüklerine dair açıklama yapmış olsalar bile hala sorunun kaynağına ilişkin bir açıklama yapılmadı. Hala herkesin merak ettiği konu sorunun kaynağının siber saldırı olup olmadığı. İlerleyen günlerde bu konu ile ilgili açıklama yapılması bekleniyor.