Flight Centre Müşterilerinin Pasaport Bilgilerini Sızdırdı

Flight Centre yanlışlıkla müşterilerine ait pasaport detaylarını üçüncü parti tedarikçiler ile paylaştı. Şirketin açıklamasına göre olay bir sistem veya güvenlik açığından dolayı değil, insan hatası sebebiyle gerçekleşti.

Flight Centre yaptığı açıklamada 13 Temmuz Perşembe günü bazı Avustralyalı müşterilerinin pasaport verilerini yanlışlıkla üçüncü parti tedarikçisine sızdırdıklarını açıkladı. Müşterilere gönderilen mesajda, ‘Australian leisure business’ üzerinden rezervasyon yapan müşterileri bilgilerinin kısa bir süreliğine sızdırıldığını belirtti.

Flight Centre sözcüsünün News.com.au’ya yaptığı açıklamada problemin herhangi bir güvenlik sorunu olmadığı, tamamıyla insan hatası olduğu söylendi.

Problemin farkına vardığımız anda çabucak harekete geçtik ve bilgileri güvenceye aldık. Ayrıca bilgilerin yanlışlıkla paylaşıldığı tedarikçilerden verilerin kopyalarını ellerinde bulundurmadıklarına dair güvence de aldık.

Şirket sızıntının tam olarak ne zaman gerçekleştiğini ve kaç müşterisinin etkilendiğini açıklamadı. Ancak sızdırılan verilerin kötüye kullanılma ihtimalinin çok düşük olduğunu düşündüklerini açıkladı. Sızıntıda bilgileri sızdırılan bütün müşteriler konu ile ilgili bilgilendirildi.

Müşterilerimize önlem almaları için gerekli bildirimleri yaptık. Yolladığımız mesajda izlemeleri gereken yolu da detaylıca açıkladık.

Flight Centre sızıntıdan etkilenen müşterilerine 12 aylık kimlik koruma hizmeti ve ücretsiz kredi izleme hizmeti hediye etti. Ayrıca önlem olarak pasaportunu değiştirmek isteyen müşterilerinin pasaport masraflarını 31 Aralık’a kadar karşılayacağını açıkladı.

Yetkili birimlerin yaptığı açıklamaya göre sızdırılan kişisel veriler sahte kimlik veya pasaport oluşturmak için yeterli değil. Her ne kadar kimlik hırsızlığı söz konusu olmasa da bazı müşteriler pasaportunu değiştirmeyi tercih edebilir.

Kaynak: ibtimes.co.uk