Giyilebilir Teknoloji Gizliliği Tehlikeye Atabilir

Zayıf güvenlik önlemlerine sahip giyilebilir teknolojik ürünler, kullanıcıların özel verilerini tehlikeye atıyor.

Akıllı saatler gibi giyilebilir teknolojiler yaygınlaşmaya başladıkça, kişisel sağlık izleme gibi birçok şeyin akıllı alternatifleri de kullanılmaya başlandı. Dolayısıyla kalp hızı göstergeleri, stres seviyesi hesaplayıcıları, kalori hesaplayıcıları ve uyku düzeni izleyicisi gibi birçok cihaz ortaya çıktı. Sağlığımızla ilgili bilgilere bu kadar hızlı ulaşabilmek oldukça eğlenceli ve kullanışlı olabilir. Bu tür giyilebilir teknolojilerin çoğu insanın hayatını kolaylaştırdığı da bir gerçek.

Bütün bunlara rağmen, Amerikan Üniversitesi ve Dijital Demokrasi Merkezi (CDD) araştırmacılarının yaptığı yeni araştırmalar, bu giyilebilir sağlık cihazlarının bir dizi güvenlik ve gizlilik riski taşıdığını ortaya koymaktadır.

“Health Wearable Devices in the Big Data Era: Ensuring Privacy, Security, and Consumer Protection” isimli rapor geçtiğimiz günlerde yayımlandı.

Fitness bantları, saatler ve akıllı giyilebilir diğer cihazlar Amerika’nın sağlık sektöründe büyük bir rol oynuyor. Fakat sanılanın aksine giyilebilir sağlık cihazları tüketicilerin verilerini güvence altına alamıyor.

Daha geçtiğimiz günlerde akıllı oyuncakların bile casus olarak görev yapabileceği ile ilgili bir haber yayımlamıştık. Bu oyuncaklarla ilgili raporu hazırlayan grup, akıllı cihazlarda var olan tehlikelerle ilgili raporu yayımlayan grupla aynı.

Araştırmacılar yetersiz güvenlik önlemleri bulunan cihazların kullanıcıların bilgilerini tehlikeye attığını tespit ettiler. Rapor hazırlanırken hali hazırda piyasada var olan giyilebilir cihazların özellikleri baz alındı ve onlara göre değerlendirmeler yapıldı.

Raporda test edilen cihazların büyük bir kısmının Big Data dijital sağlık ve pazarlama ekosistemine entegre edilmiş olduğuna dikkat çekiliyor. Yine aynı raporda bir dizi şüpheli dijital sağlık pazarlama uygulamalarının listesi de bulunuyor. Bu uygulamalar “durum hedefleme”, “benzer modellik”, “akıllı analiz”, “puanlama” ve cihazların gerçek zamanlı alım satımını içeriyor.

Giyilebilir cihazlarda bulunan teknoloji o kadar güçlü ki, bu cihazlar özellikle pazarlama alanı için çok yararlı olabilecek bir veri toplama aracı haline gelebilir. Örneğin kullanıcının konumuna erişim çoğu akıllı telefon ve cihazın sunduğu bir özelliktir. Fakat bu özellik bir pazarlamacı tarafından kullanılırsa demografik ve davranışsal verileri analiz edebilmesine olanak sağlayarak bireyleri coğrafi konumlarına göre hedeflemesine olanak tanır.

Raporda hükümetin, hayırseverlerin, kar amacı gütmeyen kuruluşların, endüstri ve akademik kurumların tüketici mahremiyetini korumak için kapsamlı bir strateji geliştirmelerini tavsiye eden bölümler de yer alıyor. Ayrıca bunu yapabilmek için izleyebilecekleri yollarla ilgili bazı üretken öneriler de sunuluyor.

Kaynak: hackread.com